Két hatalmas hegyvonulat övezi az iráni fennsíkot, és közöttük terül el két jókora sivatagos vidék: Dasht e Kevir és Dasht e Lut. Évezredek óta meghatározzák a környék életét – de a karavánok útját is. Hiszen emiatt kanyarodott el a nevezetes selyemút, amelyen a kereskedők nem csupán kelmét, hanem porcelánt, fűszert és egyéb drágaságot szállítottak Európába. A selyemút először északon érinti Dasht e Kevir-t, a Nagy Sós Sivatagot, amely ugyan látványos – és a legnagyobb pusztaság Iránban –, de halálosan kietlen. Ezt ellensúlyozzák az egynapi járóföldnyire épült karavánszerájok. Európai kutatók csak a 20. század elején jutottak el a két pusztaság belsejébe: elsőként Sven Hedin svéd tudós és Alfons Gabriel osztrák geográfus járt sikerrel.
Naponta átlagosan 75, évente pedig 30 ezer halálos kimenetelű autóbaleset történik Európa útjain. A halálos áldozatok száma csökkenthető lenne, ha a segítség gyorsabban a helyszínre érkezne. Az azonnali intézkedések egyik akadálya, hogy a baleset miatt a sérültek gyakran eszméletüket vesztik, így nem tudnak telefonálni a mentőknek. Így meg kell várni, amíg egy arra járó járókelő vagy másik autós hív segítséget. Viszont sajnos minden egyes másodperccel nő annak az esélye, hogy a sérülteket már nem lehet megmenteni.
Ausztria szőlőtermő területe jelenleg 50000 hektár. A borvidékek jellemzően az ország keleti részében találhatóak. A legnagyobb szőlőültetvények - 60 százalék - Alsó-Ausztriában találhatóak, ezt követi Burgenland 34 százalékkal, majd Steiermark (Stájerország) 6 százalékkal.
Bár az osztrák borok a világ bortermelésének mindössze 1 százalékát teszik ki, Európa legjobb borai közé sorolandók. Háromezer évvel ezelőtt már a kelták is felismerték a termékeny talajokban és a szőlő-termesztésnek kedvező éghajlatban rejlő lehetőségeket.
Az első fellendülést azonban csak a középkorban élte meg az ország, amikor a termőterület folyamatosan nőtt, és tízszer akkora volt, mint napjainkban.
Az Európai Unióban már évek óta bevezették a használatarányos útdíjat, mivel az úthálózat fejlesztése és a környezetvédelmi szempontok alapján a jobban szennyező, nagyobb utat megtevő tehergépjárművek többet fizetnek. Hazánk ugyanezt az elvet követve 2013-ban vezető be az e-útdíjat a tehergépjárművek számára, leváltva az eddigi matricás időalapú rendszert. Ennek megfelelően számukra lényegében az összes autópálya, gyorsforgalmi út és főút fizetős lesz. A fizető útvonalakat és az útdíj mértékét kormányrendeletben hozzák nyilvánosságra, de a mértéke többszöröse lesz az eddig megszokott díjakhoz képest. Az új rendszer nem vonatkozik a személygépjárművekre, motorkerékpárok és az autóbuszokra sem, ezek a gépjármű kategóriák maradnak a matricás rendszerben.
Nemi alapon történő diszkrimináció. A munkáltatók tagadják a létezését, a munkavállalók – többek között jogi ismeretek híján – nem érvényesítik érdekeiket. Pedig tény, hogy az azonos végzettséggel rendelkező, azonos munkakörben dolgozó nők bére hazánkban és világviszonylatban is elmarad a férfiakétól.
Magyarországon a KSH adatai szerint minden 100 Ft férfi keresetre átlagosan 79 Ft női kereset jut. Ez nagyjából megegyezik a világtendenciával, ahol hozzávetőlegesen 20% a női-férfi bérkülönbség (Franciaországban pl. „mindössze” 12%, Japánban viszont 37%). A különbségek csökkentésére Amerikában és az európai országokban egyaránt a jogi szabályozást hívták segítségül. Amerikában 1963-ban, Kennedy elnöksége alatt született az Equal Pay Act, mely felszámolni igyekezett az addig meglevő egyenlőtlenségeket, többek között azt a bevett gyakorlatot, hogy a jól jövedelmező állásokba kizárólag férfi munkaerő kerülhet.
A világ nagy szarban van. Ez derül ki legalábbis Alejandro González Inárritu legújabb nagy sikerű alkotásából, a Bábelből.
Ebben a világban ugyanis az amerikai mintacsalád mexikói feketemunkás babysittere felelőtlen, a süketnéma nimfomán japán szűz tinédzserlány anyukája a szeme láttára lesz öngyilkos, a marokkói arab kisfiú a nővérére maszturbál, és amerikai turistabuszokra lövöldözik, de, ami a legnagyobb baj, hogy Cannes-ban újabban a hatásvadászatot díjazzák.
Egy csapásra névtelen jótevővé válik, aki az adóbevallása során rendelkezik adója 1%-áról is. Civil szervezetek és alapítványok százai fedezik működési költségeiket az elsőre elhanyagolhatónak tűnő 1+1%-os felajánlásokból, ne felejtse hát Ön se kitölteni az adó 1 %-áról rendelkező nyilatkozatot.
A filmben nincsenek csoda autók, begerjedt miss universumok, nem lőnek és nincs körmönfont cselekmény sem. Akkor mi van? Egy kicsi nemzetség van, akik a só készletüket készülnek gabonára cserélni. Ennyi.
A legjobban az járhat, aki szakterületén újra és újra továbbképzi magát. A szakmai ismeretek bővítése általában érdekesebb feladatokat, illetve nagyobb fizetést von maga után, és bár tanulni nem mindig könnyű, érdemes időt és energiát szánni rá.
Könyveket becsukni, a vizsga sikerült! Úgy gondolja, ezzel újabb fokot lépett feljebb a ranglétrán? Igaza van. A továbbképzés mindenki számára kifizetõdő lehet. Aki versenyben szeretne maradni, annak újra és újra frissítenie kell az ismereteit, s ezt a legtöbb helyen a munkáltató támogatásával is megteheti. A statisztikák szerint négy vállalkozásból háromban a munkatársaknak rendszeresen lehetőséget kínálnak különböző továbbképzésekben való részvételekre, s az alkalmazottak általában szívesen szánják rá magukat az efféle plusz elvárások teljesítésére. Mi több, sokuk számára egy munkahely kiválasztásakor a továbbképzési lehetőség éppolyan fontos, mint a munkabér szintje, hiszen tisztában vannak azzal, hogy a szaktudás aktualizálása, a karrierépítési lehetőség egyik jól bevált és hatékony eszköze a tanulás.
Az egész évben várva várt családi nyaralást vagy téli kikapcsolódást is beárnyékolhatja egy kellemetlen esemény. Ahhoz, hogy maradéktalanul élvezhessük a szabadság minden egyes percét, érdemes felkészülnünk a legrosszabbra, és indulás előtt utasbiztosítást kötnünk. Ha minden jól alakul is, ezért nem lesz rá szükségünk, még mindig kevesebbet veszítünk, mintha nem kötünk, és baleset ér valakit, vagy ellopják a poggyászunkat. Az utasbiztosítások asszisztencia-, élet-, baleset-, poggyász- és betegségbiztosítási, valamint jogvédelmi szolgáltatást tartalmazhatnak.